ببینید | اعتراف رژیم اشغالگر به میزان تلفات انسانی خود در حملات خود به غزه

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیرغم کشتار‌ها و جنایات جنگی در نوارغزه، از جمله کشتار غیرنظامیان و آوارگی اجباری، خسارات سنگینی متحمل شد و به افزایش شمار کشته‌ها به بیش از هزار و دویست و زخمی هایش به حدود هزار نفر از ابتدای جنگ اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۲۸
تعداد بازدید : 20

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در نبرد‌های زمینی در شمال نوار غزه، دو افسر را که در مقابل مقاومت شدید گردان‌های القسام متواری شدند، اخراج کرد که نشان دهنده وضعیت فاجعه باری است که ارتش مجبور به پذیرش ذلت بار آتش بس شد؛ بنابراین شمار کشته‌های ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر اسرائیل در جنگ با مبارزان مقاومت فلسطین و بر اساس آمار رسمی اسرائیل، به بیش از ۱۲۰۰ سرباز از جمله حدود ۴۰۰ افسر و سرباز رسید.

به گزارش روزنامه هاآرتص، شمار زخمی‌های ارتش از ابتدای جنگ غزه حدود هزار سرباز بود که ارتش نخست از انتشار اطلاعات درباره تعداد سربازان مجروح و وضعیت آن‌ها خودداری می‌کرد، اما در نهایت با ارائه این اطلاعات موافقت کرد.

این روزنامه افزود: ۲۰۰ سرباز به شدت مجروح شده اند که بیست و نه تن از آن‌ها در بیمارستان‌ها تحت معالجه قرار دارند و حدود ۳۲۰ سرباز نیز وضعیت نه چندان بدی دارند و حدود ۱۴۰۰ نظامی صهیونیست در بخش معلولان قرار دارند.

تلفات رژیم صهیونیستی تنها جانی نبود، بلکه به جنبه‌های نظامی و اقتصادی نیز فرا رفت.

براساس برآورد‌های وزارت دارایی اسرائیل، هزینه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزانه بالغ بر یک میلیارد شیکل بوده و هزینه کل به دویست میلیارد شیکل یعنی معادل پنجاه و یک میلیارد دلار است که حدود ده درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. رژیم، برای دلجویی از شهرک نشینان اسرائیل که ضربات دردناکی را در سطوح مختلف دریافت کردند، در حال آماده شدن برای پرداخت غرامت اقتصادی به افراد آسیب دیده است و انتظار می‌رود این بسته بزرگ‌ترو کامل‌تر از بسته‌های ارائه شده درهمه‌گیری کرونا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها